Milyen az, amikor megkapsz egy ösztöndíjat és közel fél évre a sajtos-fapapucsos-tulipános-füves népséghez költözöl? Hát pont ilyen :) Szerintem.

2010. április 16., péntek

Belgium


Eléggé elmaradtam a dolgokkal, csak nem nagyon voltam itthon, plusz lusta is voltam...

Hollandiában nem 2 szemeszter van az egyetemen, hanem 4 negyedév, aminek most a végére értem, ezért tegnap volt 2 vizsgám. Egy holland és egy angol. Az utóbbival nem volt probléma, gyakorlatilag egy szóbeli nyelvvizsga. A holland viszont... Ott kezdődött a dolog, hogy 10 oldalas volt a teszt, viszont összesen kb. 8 óránk volt. Aztán előfordult, hogy a kérdést sem értettem, de megírtam beadtam és most várok...

Múlt héten meglátogatott tesóm és a barátnője, akikkel elmentünk Amszterdamba, ők pedig később Hágába. Én viszont Amszterdamból Maastrichtba mentem, ahol találkoztam a többiekkel és mentünk Belgiumba, az egyik belga lány kocsijával. Visé-ben laktunk, onnan kirándultunk Liege-be és Brüsszelbe. Minden kötelezőt megnéztünk, 2 nap alatt közel 40 km-t sétáltunk... Láttuk a Grand Place-t, ahol minden épület olyan nagy volt, hogy nem fért bele a fényképezőbe :D, azután az Atomiumot, rengeteg templomot és bazilikát, a pisilő fiút, tömérdek mennyiségű csokiboltot és waffelest. Igazság szerint szép volt, de nem ájultam el tőle annyira, mint vártam. Elég koszos volt az egész város és nem tetszett annyira a hangulata, mint Hollandiának. Hétfőn aztán elmentünk egy liege-i ruhaboltba (Primarkt), ahol mindenkinek őrült fény csillogott a szemében az árak miatt. Cipők 4-5 euróért, pólók 2 euróért és így tovább. Nagyon jó befejezése volt a kirándulásnak...:D
Hétfőn lesz "superhero" parti, de még ötletünk sincs, hogy minek öltözzünk... utána pedig Vanessa szülinapja lesz, aki meghívta a fél várost. Kíváncsi leszek =)

Atomium


Brüsszel

Brüsszel
Maastricht


Brüsszel

A királyi palota


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése