Milyen az, amikor megkapsz egy ösztöndíjat és közel fél évre a sajtos-fapapucsos-tulipános-füves népséghez költözöl? Hát pont ilyen :) Szerintem.

2010. január 27., szerda

Egy magyar lány esete a pakisztáni biciklitolvajjal

Aki tud járni, az biciklizik Hollandiában. Tekintve, hogy én is ebbe a kategóriába tartozok, idejét éreztem a vásárlásnak. Egy kedves holland srác, Robert (:D) elmondta, hogy a Mondriaanstraat 26 alatt lakik egy pakisztáni pasi, aki hozza innen-onnan a cangákat és 30 euróért adja. Na, nekem se kellett több, elbattyogtam és becsöngettem. 10 centire nyitotta ki az ajtót egy elég ijesztő külsejű faszi, majd amikor mondtam, hogy mit szeretnék, lett belőle 20. Némi alkudozás után 35 euóért elhoztam egy biciklit és a jeges úton hazatekertem. Fenomenális volt, pláne, hogy esett közben az eső:)

Ma megnéztük a sulit, ami egész egyszerűen eképesztő. 2 hete adták át az épületet, aminek 80%-a üveg. Hatalmas menza, tiszta (!) mosdók, hatalmas géptermek és kávéautomaták a könyvtár közepén...
Volt eligazítás, felvettük az órákat, ha valakit esetleg érdekelne:D : Industrial organisation, Management accounting, Western art, Comparative education, Culture shock, Dutch multicultural society, Places of memory plusz tanulni fogok hollandul és angolul nyeltanfolyamon.
Elég sokan vagyunk erasmusosok, kb 70-em, de minden nap látok egy új arcot. Minimum 15 országból jöttek, plusz ugye az imádnivaló holland diákok, aki tényleg mindenben segítenek.

Apropó hollandok. Nem komplettek, ezért imádom őket. Az egy dolog, hogy a konzerveket hűtőpultban a vajat pedig szobahőmérsékleten tartják a boltban, még az is rendben, hogy az ő palacsintájuk egy pizzára hajaz (mellesleg nagyon finom) de, hogy miért eszik kanállal vagy kézzel a rántott sajtot, azt nem tudom megérteni :D

Leeuwarden (ahogy ők mondják: "líjuvárden") belvárosa pedig egyszerűen leírhatatlan. Eddig mondjuk csak este voltam benn, de most, hogy van pakisztánibiciklim:D. Kicsi csatornák mindenhol, még fenn voltak a karácsonyi égők és hasonlók. Majd csinálok képeket és mutogatom őket(:

Az alvás még mindig nehezen megy, 2 nap alatt nem sikerült megszokni, de majd csak eljön annak is az ideje. Este a Doozo nevű helyre megyünk 'Welcome to Holland" partira, remélem addigra eláll az eső és mehetek bicajjal, a fél óra séta helyett!

c u soon guyss! :D

Egyébként volt édes palacsinta is, de olyan is volt, hogy gombás-ananászos, szóval elég vegyes..
Palacsinta á la sajtfejűek és a Pancakeship

4 megjegyzés:

  1. Szija csajszi!

    Esküszöm neked, most annyira irigyellek! :)) Én is szeretnék kimenni tanulni majd az egyetem alatt, így most tisztára beleélem magam a te helyedbe... :PP

    Viszont azért vigyázz magadra! Mivel ha jól értem, egyedül mentél bringát venni... Nincs még senki, akivel jobban megismerkedtél, és esetleg együtt tudnátok csatangolni?

    Képeket pedig mindenről kérünk szépen majd (suli, buli, esetleg a szobád) :)Engem tényleg minden érdekel! :)

    Pussz & érezd jól magad a 'Welcome to Holland' partin! :)
    Sabyna

    ui.: Lenne egy pár kérdésem az Erasmussal kapcsolatban, ha nem gond. Megadnál nekem egy e-mail címet, ahova írhatnék neked? Előre is köszi szépen! :)

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Örülök, hogy alakulnak a dolgok. :) Kicsit én is irigyellek. Egyetértek Sabynával, vigyázz magadra! Ja a képeket és az élményeket én is várom. :) A palacsinta elég furrán nézz ki, de biztos finom. Örülök, hogy a hollandokról is írsz, mert szeretem megismerni az idegen kultúrákat. Pusz

    VálaszTörlés
  3. Sziiia!
    Hát,ezeket az írásaidat már most jobban várom,mint bármilyen fanficet. Én most fogok érettségizni és mindenhol ezzel az Erasmus programmal találkozom. Szerintem mindeki kíváncsi rá, hogy miként is működik ez.
    Én is csatlakozok az előttem szólókhoz, vigyázz magadra és érezd jól magad!
    pusza

    VálaszTörlés
  4. Szia csajszi!

    Hát én akkorákat röhögtem!Pakisztáni bicikli...:D Van egy holland barátosném,akit egy táborban szedtem össze és lássuk be tényleg nem normálisak!Nagyon elborult kis lények ezek a hollandok:)
    A holland Rob egyébként jó pasi?? :P
    Kiváncsi vagyok a kis kalandjaidra,várom a kövit is!
    pusszancs és vigyázkodjál magadra,na meg a pakisztáni bicikli dillerre!

    VálaszTörlés