Milyen az, amikor megkapsz egy ösztöndíjat és közel fél évre a sajtos-fapapucsos-tulipános-füves népséghez költözöl? Hát pont ilyen :) Szerintem.

2010. február 9., kedd

Amszterdam...

... még hozzá szombaton! Az ESN szervezésében, emeletes busszal, 9-kor a suli elől. A hollandok egyébként nagyon pontosak, úgyhogy illik időben odaérni mindenhova. Ez alól maximum a tanárok kivételek, de ők is csak azért, mert első nekifutásra nem mindig találják meg a termeket.
Egyébként pénteken áramszünet miatt 'evakuálták' az iskolát:)

Lehet, hogy Magyarországon én lakok rossz helyen, de velem még nem fordult elő, hogy egy nagy bevásárlóközpontban maga elég engedett 2 ember, mert kevesebb cuccom volt, mint nekik. Itt ez is megtörtént. Csak a telefonomat akartam feltölteni a kasszánál, amikor egy 55 év körüli nő kedvesen mosolyogva magyarázni kezdett valamit. Mondtam neki, hogy angolul légyszi, mire azonnal átváltott és maga elé tessékelt. Erre hátrafordult az előtt álló nő is és ő is mutatta, hogy menjek nyugodtan.
Mindenesetre ilyen nem sűrűn fordul elő az emberrel otthon. (és most nem arra gondolok, hogy mindenki beszél angolul...)

Ma délután elmentem Vanessához a koliba, mert valószínűleg hozzá fogok költözni, holnap megyünk intézkedni. Mondanom se kell, hogy akkor kezdett el szakadni a hó, amikor elindultam, ráadásul nem találtam meg elsőre a szem-kiszúróan magas épületet. Akkor fordultam vissza, amikor elhagytam a Leeuwarden táblát... Elővettem az itthon gyártott kis rajzolt térképemet és visszamentem a biztos pontig.
Finoman szólva is elámultam, mert nem egy szobában lakik. De nem ám! 3 szintes minden 'apartman', alul a konyha+nappali, utána 2 szoba és a WC, majd még 2 szoba és a fürdő. A konyha teljesen felszerelt, plusz van mosógép, vasaló, porszívó stb. Egy másik német lány lakik majd még velünk, de ő most elutazott valahova.

Örömmel jelentem, hogy a főzőtudományom átlépett a tésztán!
Ma shoarmát készítettem (3 féle csíkokra vágott fűszeres husi) rizzsel, szűrő nélkül. De megoldottam, bár nem volt 100%-os a rizs felhasználása.

A tegnapi bulira vett afrikai bor...
... és a shoarma



2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nagyon jól néz ki a shoarma. Hát igen itt nem jellemző az előre engedés. Hát az a koli, már nem is koli. :)
    Várom a következő bejegyzést. Jó utat és nézelődést Amsterdamba. Pusz, Lilla

    VálaszTörlés
  2. Behoztam a lemaradásomat, pótoltam a pótolnivalókat, elolvastam a számomra új bejegyzéseidet. Nem csalódtam.
    Április 4-én érkezünk, Zita San! Ha jól tudom, az vasárnap, tehát egyértelmű a hétfői Fire Palace... :D Bátyáddal. Öröm lesz.

    VálaszTörlés